GIEJBO
Instalacje gazowe


Wybierając instalację gazową do swojego samochodu można kierować się wieloma kryteriami. Najważniejszym jednak jest jaj właściwy dobór, tak, aby później cieszyć się jej bezproblemowym użytkowaniem.

Wieloletnie doświadczenie i szeroka gama oprogramowań komunikacyjnych ze sterownikami gazowymi pozwala nam na obsługę wielu różnych instalacji gazowych. Serwisujemy, diagnozujemy i naprawiamy zarówno te najbardziej popularne w naszym regionie, jak i te zamontowane w innych częściach Polski.
W ofercie posiadamy instalacje na podzespołach polskich z elektroniką STAG oraz kompletne instalacje BRC.
Od wielu lat jesteśmy autoryzowanym warsztatem firmy BRC. Wybór tego właśnie producenta podyktowany został jakością ich produktów. Jest to marka doceniana również w innych państwach, co daje możliwość obsługi pojazdu w całej Europie.

System Lambda JUST stosowany jest do instalacji w samochodach z jedno i wielopunktowym wtryskiem paliwa, wyposażonych w sondę lambda oraz katalizator. JUST jest to system skonstruowany, aby sprostać nawet najbardziej wymagającym jednostkom benzynowym. Dzięki zastosowaniu w centrali sterującej mikroprocesora możliwości operacyjne systemu są znacznie bogatsze. System ten dostosowuje się do każdego komputera benzynowego – jest systemem samo adaptującym się pozwalającym na oszczędną eksploatację przy zachowaniu pełnej dynamiki pojazdu.

SEQUENT 24 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów trzy lub cztero cylindrowych. W SEQUENT 24 ma zastosowanie listwa RAIL BRC, która zasila pod ciśnienie wszystkie rzeczywiste wtryskiwacze BRC. Dozowanie gazu odbywa się z maksymalną dokładnością albowiem każdy wtryskiwacz obsługuje wyłącznie jedne cylinder. Ze względu na prostotę obsługi, zasady działania, szybki montaż, niezawodność oraz atrakcyjną cenę. System ten zyskał uznanie grona klientów w samochodach, w których został zamontowany.

SEQUENT 56 jest najnowszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 5, 6, 8 i 12 - cylindrowych w tym też z turbo doładowaniem. W systemie tym zastosowano modyfikacje polegające na wbudowaniu emulatorów i czujników w podstawowe komponenty systemu stanowiące integralną całość centrali SEQUENT 56, reduktora GENIUS oraz listwy RAIL. W listwie RAIL znajduje się czujnik ciśnienia i temperatury pozwalający na mierze powyższych wartości z większymi dokładnościami – natychmiastowa interwencja i skorygowanie ilości spalanego gazu. W systemie tym zastosowano wtryskiwacze BRC, których zadaniem jest wtłaczanie odpowiedniej ilości gazu bezpośrednio do kolektora dolotowego. SEQUENT 56 charakteryzuje się bezobsługowością, oraz jest ekonomiczny, ekologiczny i prosty w serwisowaniu.

FLY SEQUENT jest najbardziej rozwiniętym systemem wtrysku gazu i jest przeznaczony do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny. System ten ma zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów tj.: 3, 4, 5, 6, 8, 12 cylindrowymi jak i z turbo doładowaniem. FLY SEQUENT jest pierwszą instalacją, która wprowadza do branży zasilania na gaz tzw. listwę RAIL – kolektor paliwa wtryskowego zasilający pod ciśnieniem wszystkie (rzeczywiste) wtryskiwacze KEIHIN, mające za zadanie rozpylenie odmierzonej i dostarczonej pod ciśnieniem dawki paliwa do każdego cylindra silnika. W systemie tym zostaje wyeliminowane ryzyko tzw. strzałów, wtrysk następnie w pobliżu zaworów ssących i odbywa się fazowo przy otwarciu zaworu ssącego. Dzięki połączeniu układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu istnieje pełna kontrola nad emisją zanieczyszczeń przez zapewnienie optymalnych warunków pracy

ZBIORNIKZbiornik LPG jest elementem instalacji o dużych rozmiarach i musi być zainstalowany w tylnej części samochodu wykorzystując w tym celu bagażnik lub też miejsce, w którym normalnie mocowane jest koło zapasowe. tradycyjną formą zbiornika jest walec (cylinder) mający wypukle spody. Rynek oferuje zbiorniki tego typu o różnorodnych wymiarach, co pozwala dobrać właściwy zbiornik do każdego pojazdu biorąc pod uwagę także specjalne wymagania użytkownika i wyjście kompromisowe między uzyskiwanym zasięgiem a wypełnieniem powierzchni bagażnika. Najbardziej nowoczesnym osiągnięciem jest zbiornik w kształcie koła zapasowego (toroidalny).
Także tego typu zbiorniki są produkowane w różnych wymiarach i pojemnościach, aczkolwiek ogólnie nieco mniejszych od pojemności zbiorników cylindrycznych. Oferują za to więcej niż wystarczającą swobodę wykorzystania bagażnika. Instalacja zbiornika toroidalnego (kołowego) jest znacznie bardziej korzystna, jeżeli chce się mieć do dyspozycji całą powierzchnię bagażnika.
Dotyczy to szczególnie samochodów kombi, gdzie płaskość powierzchni bagażnika jest znacznie częściej wykorzystywana. Zbiornik w każdym przypadku musi być zespolony z karoserią przy pomocy specjalnego systemu umocnień.

Zbiornik toroidalny
Wszystkie produkowane zbiorniki przed sprzedażą muszą być zgodnie z przepisami sprawdzone próbą ciśnieniową 45 bar. W każdej partii 100 zbiorników jeden jest poddawany próbie rozerwania, która musi przejść przy ciśnieniu ponad 10 bar. Jeżeli zostanie rozerwany jeden, cała partia zbiorników zostaje odrzucona.
Próby te wykonywane są przez Urząd Motoryzacji Publicznej a ich surowość jest powszechnie znana, mimo iż ciśnienie normalnie wytwarzane przez GPL jest rzędu kilku barów.
Innymi słowami, stosowane zbiorniki są jednym z elementów znacznie przewyższającymi wymiarami normy bezpieczeństwa dla całego pojazdu. Blacha zbiornika grubości 3-4 mm, jest wykonana ze stali o wysokiej jakości, obrabianej termicznie, co gwarantuje wysoki stopień wydłużania złamaniowego i pozwala na uniknięcie pęknięć i rys także w wypadku, gdy zbiornik ulegnie deformacji na skutek gwałtownego uderzenia. Praktyczne doświadczenie ukazuje, że także w następstwie bardzo silnego uderzenia, zbiornik GPL pozostaje cały, jako jedna z niewielu części pojazdu.
W wypadku zderzenia zbiornik zachowuje niezmieniony kształt, robiąc sobie miejsce między blachami uszkodzonej karoserii, które są cieńsze i łatwiej ulegają deformacji.
Należy więc jak najszybciej pozbyć się uprzedzeń, dotychczas bardzo rozpowszechnionych, dotyczących niebezpieczeństwa stosowania zbiornika. Bardziej prawdziwe jest stwierdzenie, że zbiornik w samochodzie tworzy "dodatkowy zderzak" niż że jest on "bombą na pokładzie".